zmień kontrast powiększ czcionkę pomniejsz czcionkę uproszczona wersja
Rada Miejska w Skawinie

Rada Miejska w Skawinie Transmisje z obrad Rady

V N nadzwyczajna sesja Rady Miejskiej w Skawinie, środa, 12 marca 2025 r.

Czas publikacji: 29 dni 20 godzin temu
Długość nagrania: 00:29:21
Liczba odtworzeń: 200
Jakość nagrania: SD | HD

Podsumowanie przebiegu posiedzenia / wygenerowane przez sztuczną inteligencję

Streszczenie V Nadzwyczajnej Sesji Rady Miejskiej w Skawinie, 12 marca 2025 r.

1. Otwarcie sesji

Pani Przewodniczący Marek Spólnik otworzył V nadzwyczajną sesję Rady Miejskiej w Skawinie, stwierdzając obecność 21 radnych, co pozwalało na podejmowanie prawomocnych uchwał. Sesja była nagrywana i transmitowana.

2. Przyjęcie porządku obrad

Przewodniczący zapytał radnych o uwagi do porządku obrad. Nie zgłoszono żadnych propozycji, więc porządek obrad został przyjęty jednogłośnie.

3. Uchwała w sprawie ustalenia trybu działania i rozliczenia dotacji

Pani Elwira Biel, dyrektor Centrum Usług Wspólnych, przedstawiła projekt uchwały dotyczący ustalenia trybu działania i rozliczenia dotacji dla szkół i przedszkoli. Podkreśliła, że uchwała jest istotna ze względu na zmiany w finansowaniu oświaty, które weszły w życie w zeszłym roku. Nowe zasady mają na celu uproszczenie procesu składania wniosków o dotacje, które będą obowiązywać od 1 kwietnia 2025 roku.

Pan Marek Marzec, dyrektor, dodał, że uchwała wprowadza zmiany w sposobie przekazywania dotacji, szczególnie dla dzieci z orzeczeniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Wskazał na konieczność składania bardziej szczegółowych rozliczeń przez placówki.

Komisja Edukacji jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały. Po otwarciu dyskusji, radna Anna Wąsowicz zapytała o miesięczne wypłaty dotacji, a Pan Wiceprzewodniczący Antoni Sapała dopytał o przypadki ustalania wysokości dotacji na miesiąc. Dyrektor Marzec wyjaśnił, że placówki muszą składać wnioski co miesiąc, a wysokość dotacji będzie oparta na liczbie dzieci i godzin zajęć.

Radny Józef Niechaj zwrócił uwagę na wzrost liczby sprawozdań oraz postulował o wprowadzenie systemu elektronicznego do składania wniosków. Dyrektor Marzec potwierdził, że planowane są zmiany w tym zakresie, ale na razie konieczne będą sprawozdania papierowe.

Uchwała numer V N/146/25 została podjęta jednogłośnie.

4. Uchwała w sprawie przekształcenia przedszkola samorządowego nr 6

Pani Elwira Biel przedstawiła projekt uchwały dotyczący przekształcenia Przedszkola Samorządowego nr 6 poprzez wyłączenie oddziału żłobkowego. Przekształcenie poprzedziła pozytywna opinia kuratora oświaty oraz Związku Nauczycielstwa Polskiego. Komisja Edukacji również pozytywnie zaopiniowała ten projekt.

Po otwarciu dyskusji nie zgłoszono żadnych uwag. Uchwała nr V N/147/25 została przyjęta jednogłośnie.

5. Zakończenie sesji

Pani Przewodniczący Marek Spólnik przypomniał o kolejnej sesji zwyczajnej zaplanowanej na 26 marca 2025 r. oraz o posiedzeniu Komisji Głównej 18 marca o godzinie 17:45. Stwierdził, że porządek obrad został wyczerpany, podziękował wszystkim za udział i zamknął obrady.

Uwaga!

Powyższe podsumowanie zostało wygenerowane przez sztuczną inteligencję. Mogą znajdować się z nim błędy oraz nieścisłości. W celu weryfikacji zapisów podsumowania, rekomendujemy przesłuchać nagranie i upewnić się, że zawarte w nim stwierdzenia są zgodne ze stanem faktycznym.

Pozostałe transmisje